tegelemuseum-11.jpg

Onze conservator Johan Kamermans schrijft in 2017 een reeks artikelen voor het Friesch Dagblad over museumobjecten die een relatie hebben met Friesland.

Modern en oud keramiek tonen

Dat doen we graag en zo spannend mogelijk!

De grote kleurrijke tegeltableaus en de handbeschilderde antieke tegels aantrekkelijk presenteren met daarbij het verhaal over hoe het vroeger allemaal was. Dat is wat wij goed willen doen. Elke dag opnieuw.

Wij willen onze bezoeker verrassen, goed uitleg geven en meenemen door onze zalen met steeds wisselende exposities. U leiden langs onze vaste collectie en vooral ook langs het keramiek van hedendaagse beeldend kustenaars. Wij zijn druk met het bedenken van bijzondere exposities die goed aansluiten bij wat we al doen.

Ons museum laat zich ook steeds meer zien op de digitale snelweg van internet en de sociale media. We zijn te vinden op Facebook. We Twitteren. Onze eigen moderne website is voorzien van veel informatie. U kunt dus vooraf al zien wat u bij ons kunt verwachten.

We dagen u ook uit. Vertel ons wat u goed vindt. Wat u mist. Waar we ons kunnen verbeteren. Dat horen we graag en zullen het ons ter harte nemen. Tot spoedig op de Eikenzoom 12. In het prachtige groene Otterlo.

Eric Mackay, directeur