tegelemuseum-11.jpg

De focus van ons museum is gericht op samenwerking met andere erfgoedexposanten en de toeristenorganisaties. Het hoofddoel is om samen het cultureel erfgoed op allerlei plekken binnen de gemeente Ede aan een zo breed mogelijk publiek te tonen en aan te sporen tot een bezoek. Zij worden uitgedaagd om te dwalen door de geschiedenis van Ede en de collecties die door de musea verzameld zijn.

Door samenwerking en verbinding zal meer publiek bereikt kunnen worden en ook nieuwe doelgroepen uitgedaagd worden om de geschiedenis van erfgoed te ontdekken en te waarderen.

CultuurPunt Ede

Samen met Cultuur Punt Ede en de collega musea in onze regio is een educatief programma ontwikkeld om (school)kinderen plezier te laten krijgen in museumbezoek. Verder is samen een Leerlijn Erfgoed ontwikkeld en er wordt ook gebruik gemaakt van o.a. gezamenlijke nieuwsbrieven en schoolboard activiteiten voor het onderwijs.

Digitaal Tafelen

Een samenwerking met Edese musea en het Gemeentearchief van Ede. Samen laten wij belangstellenden op een interactieve manier kennis maken met onze collecties en met verhalen uit Ede. In het Nederlands Tegelmuseum staat een digitale tafel.