Binnenkort opent een tentoonstelling in samenwerking met het bekende StoryTiles! Tegels vertellen door hun ontwerp verhalen en dat is al vier eeuwen traditie. De afgelopen tien jaar hebben ‘StoryTiles’, tegeltjes met een verhaal, van ontwerpster Marga van Oers, een markante plaats in het tableau van de Nederlandse tegels verworven. Van 23 juni tot en met 1 oktober dit jaar is er daarom een bijzondere expositie te bewonderen in het Nederlands Tegelmuseum: StoryTiles - Hollands erfgoed met een twist naar nu.

In dit 10-jarig jubileumjaar van StoryTiles biedt het Nederlands Tegelmuseum een terugblik waarin de ontwerpen van Marga van Oers binnen de ruim vier eeuwen oude tegeltraditie geplaatst worden. Zo valt te zien dat veel oud-Hollandse ontwerpen met enkele aanpassingen heel goed passen in de hedendaagse tijd. Hollands erfgoed met een twist naar nu.

De tentoonstelling is te zien van 23 juni t/m begin 2024.