Van 8 juli t/m 1 oktober 2017

Uniek en nooit eerder te zien geweest
Handbeschilderde antieke wandtegels en tegeltableaus uit het depot van het Kröller-Müller Museum.

De officiële opening is op vrijdag 7 juli a.s. om 15.00 uur in het Nederlands Tegelmuseum door Lisette Pelsers, directeur van het Kröller-Müller Museum.

Helene Kröller-Müller volgde vanaf 1906 lessen kunstbeschouwing bij de kunstpedagoog H.P. Bremmer (1871-1956), waarna ze een jaar later kunstwerken ging verzamelen uit de zeventiende eeuw, de tweede helft van de negentiende eeuw en het begin van de twintigste eeuw, waarbij Bremmer een adviserende rol speelde. Niet alleen wees hij haar de weg naar de destijds eigentijdse kunst, maar ook naar de opbouw van een collectie antieke Nederlandse en buitenlandse wandtegels en tegeltableaus.

DOWNLOAD DE FLYER