Het Nederlands Tegelmuseum is een culturele ANBI instelling (Algemeen Nut Beogende Instelling).

In dat geval gelden belastingvoordelen bij erven, schenken en giften. Wij ontwikkelen voortdurend activiteiten gericht op aanvullende fondswerving, door middel van bijzondere projecten die ook wederkerig van belang zijn voor de fondsverstrekkers. Daarmee voldoen wij graag aan de voorwaarden van de overheid om ook zelf te zorgen voor middelen uit andere hoek.

Giften aan het museum komen ten gunste aan de presentatie van de collectie, behoud van de collectie en onderhoud aan het gebouw.

Vernieuwingsplan museum
Het museumgebouw is verouderd en biedt niet voldoende ruimte. Een groot deel van de collective bevindt zich in het depot. Op dit moment worden diverse noodreparaties uitgevoerd en bij tentoonstellingen trachten wij financiële middelen via fondsen aan te trekken om de presentatie te kunnen moderniseren.

Er is een vernieuwingsplan beschikbaar waarin wordt omschreven wat noodzakelijk is aan vernieuwing om het museum toekomstbestendig temaken. Onder andere het vernieuwen van alle vloeren, plafonds en lichtsystemen in alle zalen
en passages.

Kleinschalige projecten waaraan je kunt bijdragen

• Het herschikken van tegeltableaus en antieke tegels.

• Het uitbreiden van de collectie modern keramiek
in allerlei vormen.

• Het beschikbaar stellen van aps voor smartphones.

• Uitbreiding van educatieve activiteiten en speciale programma’s voor
jongeren.

Steun het museum >>

Wil je meer weten over giften of het vernieuwingsplan? Neem contact op met directeur Eric Mackay.
Telefoon: 06 23 90 83 38