Zaterdag 18 maart 2017
Tijd: 13.00 tot 16.00 uur

Geregeld wordt het museum benaderd met de vraag of het mogelijk is om antieke tegels of aardewerk te laten taxeren. Het museum zelf doet geen taxaties. Gelukkig is de heer J.M. de Ree, op vastgestelde data bij ons aanwezig om uw aardewerk en tegels te taxeren. Enkel de entreeprijs voor het museum dient dan betaald, de taxatie zelf is gratis.

U mag die dag twee stukken aardewerk of tegels per persoon inbrengen, die door de heer J.M. de Ree besproken worden. De heer de Ree is taxateur bij het programma Schatgraven van TV Gelderland.

Taxatiedagen zijn leerzaam en spannend. Er is altijd de kans dat uw aardewerk iets uitzonderlijks blijkt te zijn. Ger de Ree vertelt u graag over de bijzonderheden van tegels en ander keramiek, hij geeft inzicht in stijlperiodes en in de gebruikte techniek van de stukken. Zijn taxaties worden graag bijgewoond door liefhebbers en verzamelaars.

Mochten uw ingebrachte stukken toch niet zo bijzonder zijn als u hoopte, dan krijgt u daar een bijzondere en leerzame middag voor terug.